den bruna fuskmocka-kjolen

DSC_0036
DSC_0037_1Någon gång i våras - för längelängesen nu, när jag fortfarande bodde i Göteborg och min lägenhet just blivit totalt inplastad pga fasadrenovering, sydde jag en kjol i fuskmocka. Jag hittade tyget i form av en annan kjol på second hand, vilket är ett supertips om en vill sy ett plagg själv. Jag kunde återanvända linningen, knappen och blixtlåset, och klippa ut nya mönsterdelar till själva kjolen. Allt material utom tråden kom liksom i samma förpackning, och för 50 kronor. Tycker så mycket om färgen och modellen på den här kjolen, men tyget har töjt sig något enormt. Så trots att det gick så smidigt med både material och sömnad måste jag sprätta upp och sy in den, och tiden och lusten har inte infunnit sig... 
 
Nu är det fredag och jag ska jobba, men sen ska jag sätta mig på tåget till göteborg och ägna exakt hela helgen åt att pussa på min kille. Hoppas ni får en fin helg.

Fler kjolar av samma mönster:
vardag | |
Upp