miniskirts forever

DSC_0084
Det var längesen jag visade nåt sytt på bloggen nu, men det beror inte på att jag inte syr, utan främst på att jag haft få tillfällen att fota på sistone. Men för ett tag sen lyste solen in och jag hade på mig en liten kjol jag sydde för ett tag sen, så nu ska ni få se den!
  
DSC_0038
Tyget kommer från en kjol jag köpte på second hand, sprättade upp, klippte ut nya mönsterdelar, och sydde ihop igen. Jag tycker oftast det är lättast att sprätta hela plagget om jag hittar något där jag jag vill använda tyget, istället för att behålla befintliga sömmar och jobba runt dem. Jag tycker liksom att det blir enklare om ursprungsläget är ett plant tyg. Modellen är det gamla vanliga som jag alltid använder numera, men med infodring och våder som variation. Pga lathet sydde jag inte på fickor men jag borde verkligen göra det, hatar att ha kjolar utan fickor...
 
DSC_0109Tycker den blev fin! Och ett steg närmare drömmen att se ut att leva i 60-talet. 
 
Det var väl allt om denna kjolen! Nu är det fredag och jag ska äta bakad sötpotatis med fetaostkräm, dricka vin och sy. Ska bli så jäkla skönt. Hoppas ni får en fin kväll!
 

Fler kjolar av samma mönster:
Manchester-kjolen
Den blå fuskmocka-kjolen
Den senapsgula 
Julkjolen
att sy | |
#1 - - Vicky:

tycker om denna så mycket! sextiotal är SÅ SJUKT FINT.

#2 - - joré:

åhh så fab mönster!!

#3 - - Sandra Snellman:

Så fint mönster!! 😍 och modellen på kjolen och hela helheten, allt!!! <3

#4 - - Sabina:

LoveLoveLove! Så otroligt fin kjol <3

#5 - - Johan:

Snygg kjol.

Upp