ett senapsgult tyg

För nåt år sen köpte jag en massa senapsgult sammetsliknande tyg på en loppis för nästan inga pengar alls. I början var det ett ångesttyg, för jag tyckte det var så fint men visste inte vad jag ville göra av det. Första grejen blev ett kuddfodral för kanske 2 år sen.
 
Något senare behövde jag ett pennskrin och använde en liten bit av tyget.
 
Och nu senast sydde jag en kjol. En lätt utställd, vilket jag tycker är bästa modellen just nu. Innan hade jag nästan bara klockade kjolar, men så fort det blåser lite visar en ju rumpan. Nu är detta min favoritmodell.
Jag har förresten bestämt mig för att sy fickor oftare på mina plagg. Uppskattar det alltid så himla mycket när en väl har nånstans att lägga mobilen medans en lyssnar på podcasts.
 
Ett blixtlås mitt bak och lite insitt. Och osynlig fåll. Kjol klar!
 
Gillar färgen så mycket, bra kontrast till allt svart i min garderob. 
Nu återstår att se vad som händer med den sista biten av detta tyg som ligger och väntar i lådan.
att sy | |
#1 - - Hanna:

Jättefin kjol!

Svar: Tack!
Josefine Folkesson

#2 - - ida:

Åh,så fin kjol!

#3 - - rebecca:

åh hjälp vad bra du är!

Svar: tack snälla du!
Josefine Folkesson

#4 - - chrissy:

äääe fy bubblan va duktig du är!!

#5 - - AgnesBlixa:

WOW vilken underbar blogg du har! Så extremt inspirerande!
Vacker kjol också! tänkte först skriva och fråga vart du köpt den, sen läste jag att du sytt den... Verkligen coolt. Kram!

Svar: åh men TACK fina du! :):):)
Josefine Folkesson

#6 - - Amanda Jonsson:

Kjolen är SÅ fin. Älskar tyget! WOW. *Ny följare*

#7 - - Matilda Engström:

Så himla fin!! Har letat runt på internet efter en precis sån här kjol, och nu är den hittad!! Var har du köpt mönstret, eller om du möjligtvis (!?) skulle kunna skicka/ hjälpa mig med det?
ps. FörSTa plagget jag försöker mig på att sy ever
Kram

Svar: Åh men tack! Jag har gjort mönstret själv. Just nu är jag iväg i 2 månader, men när jag kommer tillbaka till gbg och har tillgång till alla mina grejer igen kanske vi kan ordna så att jag skickar dig ett mönster om du vill? kram!
Josefine Folkesson

Upp