Paisleyskjorta

DSC_0604
Här kommer ett väldigt sent sypeppsbidrag! Jag har nämligen haft två veckors semester, varav en spenderades i Italien och den andra lite halvkrasslig, så jag har inte kommit mig för att fota förrän nu. 
 
DSC_0603
Septembers sypeppsbidrag blev en skjorta till Robin, i en fantastisk paisleymönstrad viskos från Gårda Textil. 
 
DSC_0613
Jag har laborerat med skjortmönster till Robin under en lång tid nu, och det jag ändrat sen den senaste skjortan är att kroppen är lite smalare och ärmarna lite längre nu. Dessutom tog jag mig tiden att placera ut märkningar för knappar och fickplacering på mönstret denna gången, vilket underlättar så mycket i längden. Nu tror jag att passformen börjar närma sig perfektion! Det enda jag tänker ändra till nästa gång är att göra ärmarna lite smalare.
 
DSC_0598Robins utlåtande? "Den bästa skjortan du gjort". 
 
Glöm inte att skicka in ditt bidrag till Fredrika senast den 25e september!

Fler skjortor jag sytt till Robin:
Prickig skjorta (mitten av inlägget)
 

Sypeppen är ett initiativ som drivs av Sew it yourself - din syjunta på nätet. Här får du möjlighet att visa upp dina alster, ha nördiga konversationer om textilt skapande och rådfråga när du behöver hjälp. Syftet med sypeppen är att inspireras och skapa tillsammans. För mer info, tryck här.
 
 
 
att sy, sypeppen | |
#1 - - Linnéa:

Vilken fin skjorta! Vilket underbart mönster på tyget och så snyggt med de ljusa knapparna i kontrast mot tyget. Ser ut som den modellen passade honom väldigt bra :)

Svar: Tack så mycket! Ja, jag gillade tyget jättemycket, älskar både mönstret och färgställningen :)
Josefine Folkesson

Upp