en blommig skjorta i repris

DSC_0152kÅrets första plagg är sytt! Det blev en blommig skjorta till Robin. 
 DSC_0143Tyget kommer frånt stoff och stil, och det är faktiskt den andra skjortan jag sytt till honom i det tyget. Den första krympte nämligen och blev jäääättekort efter första tvätten. 
 
DSC_0136Så nu, ungefär ett år senare, fick han en ny. Denna gången är tyget förtvättat, och modellen är lite större så att den ska passa även om den skulle dra ihop sig lite. Jag hoppas faktiskt att den gör det, för jag tycker att den blev lite väl stor nu istället...
 
DSC_0150Tyget är lite flanelliknande, så det är ett perfekt vinterplagg. Jag blev inte jättenöjd, den är lite för stor, fickan är lite för högt placerad, och den översta knappen sitter också lite väl högt. Men för varje gång jag syr en skjorta till honom lär jag mig eller kommer på något nytt. Till nästa gång ska jag göra om mönstret lite, och kanske göra en button down-modell? Tycker det är så fint.
 
 

Fler skjortor jag sytt till Robin:
Prickig skjorta (mitten av inlägget)
 
 
att sy | skjorta, sytt | |
#1 - - Ellen:

Men åh, jag tycker denna är superfin! Så imponerad av att du syr skjortor dessutom, jag har verkligen dragit mig för att sy skjorta eftersom det känns som såååå svårt.

#2 - - sandra:

Tycker också att den är suuuperfin. Blir så impad och inspirerad!

Upp