Sybingo 2017 - avslutning

Det har blivit dags att avrunda sybingon för i år. Det är tredje året i rad som Fredrika och jag gör sybingon ihop, men det är första gången som vi engagerat oss såhär mycket. Jag har bockat för flera rutor än tidigare somrar, och sybingon har gjort mig extra motiverad att skapa saker som jag länge velat ha eller behövt, men som jag inte prioriterat förut. 
Nytt för i år har ju dessutom samarbetet med Tygverket varit, vilket inneburit att Fredrika och jag har gjort varsin tutorial med material från deras butik, men även att en person som deltagit i sybingon kommer vinna ett presentkort á 300 kr i deras butik eller webbshop. Inte så illa va? 
 
För att vara med och tävla om presentkortet, gör såhär:
✂ Kryssa i din bingobricka och skicka den till oss på [email protected] senast söndag (3/9).  Du ska alltså kryssa genomförda rutor och få en hel rad. Lodrät, diagonal eller vågrät. En rad ger en lott, två rader ger två lotter o.s.v. Max är 5 rader, och blir du klar med hela brickan får du alltså fem lotter i vinstdragningen. Ju fler rader du har klarat av, desto större vinstchans.
✂ När vi fått in resultaten av era bingobrickar drar Fredrika och jag en vinnare, som vi meddelar på mejl och i bloggarna.
✂ Vi vill såklart dessutom gärna se vad du skapat, så skicka bilder eller länkar till oss, eller tagga dina bilder med #sybingo17 och @siy.sewityourself
 
Ny tycker jag vi tittar på mina kryssade rutor! Vissa rutor har återkommit under flera projekt, men för enkelhetens skull har jag bara bockat för dem en gång. Klicka på bilden för att komma till inlägget.
pyjamas
✂ Sy en pyjamas
✂ Sy något mönstrat
✂ Skapa ett plagg
 
DSC_0107
✂ Skapa något du länge velat
 
DSC_0113
✂ Skapa något rött 
✂ Skapa något somrigt
✂ Gör ett eget mönster
 
hur du syr sovmask
✂ Skapa något på en timme
 
DSC_0068
✂ Skapa förvaring
 
DSC_0412 kopia
 
✂ Skapa en väska
 
Jag har dessutom gjort några tipsinlägg, vilka inte har genererat några bockade rutor för min del, men kanske för någon annan? 
 
 
DSC_0061   
✂ Tips på återbruk
 
Skor och väska 
✂ Tips på trycktekniker 
 
DSC_0295
✂ Tips på hur man kan göra om ett plagg
 
 
Min färdigbockade bingobricka ser alltså ut såhär i år ↑ Ingen bingo, men ändå 9 kryssade rutor vilket jag känner mig väldigt nöjd med. 
 
Hoppas att ni också tyckt att sybingon varit roligt och inspirerande. Glöm nu inte bort att skicka in din bricka till oss!
 
Sybingon är ett initiativ som drivs av Sew it yourself - din syjunta på nätet. Här får du möjlighet att visa upp dina alster, ha nördiga konversationer om textilt skapande och rådfråga när du behöver hjälp. Vi hoppas att sybingon ska inspirera och att du vill skapa tillsammans med oss i sommar. Sybingon 2017 är ett samarbete med Tygverket!
Sew it yourself, att bo | |
#1 - - Anonym:

Jag har skrivit det många gånger under sommaren att sybingon är ett jättekul initiativ. Jag hoppas ni gör om det nästa år. Jag har fått så många idéer. Jag trodde att jag gjort alla tekniker inom textil men kom på att jag aldrig tryckt på tyg. Det är något jag kommer göra mer av.

Upp