Sybingo: gör ett tryck

Det var längesen jag tryckte något, men förr gjorde jag det ganska mycket. När jag gick i gymnasiet fick vi göra egna screentryck-ramar, det var så himla roligt! Men det går ju såklart bra att trycka utan avancerad utrustning, och nedan är tre exempel på grejer jag tryckt hemma:
 
DSC_0255
✂ En tröja jag tryckte till Henrietta när hon fyllde år en gång. Jag använde mig av tryckpapper som man kan köpa på Clas Ohlson till exempel. Supersmidigt, men ganska dyrt. Fast det blir väldigt skarpa och fina konturer.
 
Sytt 2014
✂ En gång tryckte jag en collegetröja jag hade sytt. Det var ganska krångligt, för jag var tvungen att fylla i den vita färgen, och lägga flera lager för att det skulle täcka ordentligt. Jag använde ungefär samma teknik som Fredrika gjort en tutorial om här, men istället för omslagspapper använde jag genomskinlig overhedplast man kan köpa i storpack.
 
Skor och väska
✂ Men det jag tryckt mest av allt är ju ändå tygpåsar. Till den här använde jag samma teknik som jag beskrev ovan. Att trycka tygpåsar är roligt, och det är betydligt enklare att trycka på vävda tyger än på trikåer.
 
Textilfärg finns på till exempel panduro eller stoff och stil, i massa färger och varianter. 

Sybingon är ett initiativ som drivs av Sew it yourself - din syjunta på nätet. Här får du möjlighet att visa upp dina alster, ha nördiga konversationer om textilt skapande och rådfråga när du behöver hjälp. Vi hoppas att sybingon ska inspirera och att du vill skapa tillsammans med oss i sommar. Sybingon 2017 är ett samarbete med Tygverket!
 
Sew it yourself | sybingo | |
#1 - - Emma:

Så snygga tryck juu, och två riktigt snygga som figurerar i bild! <33

Upp