tack och hej

 
Idag är lyckan total, idag skuttar jag på rosa moln och walking on sunshine och nothing can bring me down, för idag fick jag reda på att jag fick godkänt på tentan i redovisningens grunder och principer, kursen som i två månader gav mig en ångestklump i magen och andnöd och mardrömmar på nätterna. Tentan skrevs under fyra timmar i en kylig skrivsal, och upprepade gånger ville jag lägga mig i fosterställning på betonggolvet och gråta. Övertygad om att jag skulle behöva skriva tentan igen (och igen och igen och igen) har jag väntat på resultatet i fyra veckor, plockat bort böcker papper övningstentor bokslutstablåer från köksbordet, men samlat allt i en hög där det väntat på att komma till användning igen. Men nej, hejdå fucking bokföring och årsredovisningar och laghäften, nu är det över.
Hade jag varit 20 hade jag gått till systemet och köpt en flaska fulchampagne, hade det inte varit några dagar till CSN hade jag firat med nån fancy middag, men i struntsamma om det inte går att fira detta på ett vettigt sätt, jag är ändå överlycklig och lättad.
vardag | |
Upp