en bra grej, en mindre bra grej och en lista

På grund av en rolig och en mindre rolig sak har det ju varit rätt tyst här på sistone. Den mindre bra saken är att arbetet med examensarbetet har börjat, och först gick det jättebra men sen bara falerade allt och vi blev tvunga att göra om ALLT från början. Jag hatar att skriva rapporter, så när det hände vile jag bara lägga mig ner och gråta, men nu börjar vi komma på banan igen. Men det tar sån himla tid. 
Den roliga saken är att jag flyttat till Göteborg! (Typ världens bästa grej). Sån lättnad att inte bo i borås längre att jag knappt kan fatta att det är så nu. Lämnade nycklarna till min gamla lägenhet i förrgår och det kändes inte det minsta sorgligt eller sentimentalt.
Nu är jag i alla fall på väg till Mellbystrand för att fira påsk i sommarstugan. Ska bli så mysigt. Och bra överraskning att öresundståg har fritt wifi nu. 
 
Okej, eftersom att det var längesen kommer här en lista. Känns som ett bra sätt att komma igång igen. 
 
hur såg du ut för prick ett år sedan?
ungefär såhär. detta var för lite mer än ett år sedan, när jag hälsade på Emma i Kalmar. Hade blondare hår, utväxt lugg och glitter i ansiktet. 
när vaknade du imorse?

06.45...
 
vad var det första du tänkte när du vaknade?
Jag fick nån slags panikkänsla pga trodde jag hade försovit mig
 
har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?

Nej, men har smsat lite med Robin
 
vilket humör är du på?

Ganska bra humör! Stressad över lite uppsatser men det kommer nog vara normaltillståndet den närmaste tiden. Och så glad över att jag är på väg hem för att fira påsk :)
 
har du ont någonstans?

Har en liten bula i huvudet som jag fick när jag råkade slå i det i en öppen skåpslucka igår, men det gör bara ont när jag känner på den, annars ingenstans!
 
om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?

Är sugen på en andra frukost, och har ett sånt himla kaffesug.
 
vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Lyxfika i form av jordgubbar, digestive och créme bonjour att ha igår när Emma och jag hade pluggdag. 
 
 
vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?

Idag var det västtrafik för att se när spårvagnen gick till stationen. Hade ju inte riktigt tänkt på att det är påsk och andra tider, så det blev lite stressigt. 
 
vad ska du göra ikväll?

Umgås med lilla familjen, och äta räkor kan jag tänka mig. Standard när jag kommer hem.
 
vilken är den första låten du sätter på idag?
Det var Halmstad med Linnea Henriksson, för den är så bra och peppig och jag är på väg åt det hållet.
 
vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Var på väg till en fotografering. Under min praktik sydde jag en del till ett nystartat klädmärke, och det fotades förra veckan och jag fick vara med bakom kameran. Tänkte att jag visar de bilderna snart!
 
vad har du på dig idag?
Vit plisserad klänning, vinröd collegetröja, tunna strumpbyxor och docs. 
 
och helgen då, hur blir det med den?
Tänkte promenera vid havet, titta på film, klappa en ullig hund och äta ägg.
 
 
 
sammanställningar, vardag | |
#1 - - Emma:

åh kul med lista! men efter att ha läst den kände jag plötsligt hur jag panik-saknar dej! fika via facetime i veckan är ett måste!! <3

Upp