sypeppen 18

Tänkte att jag skulle börja vara med i Sypeppen, som Fredrika anordnar. Här kan man läsa vad det går ut på. Himla kul grej i alla fall! Så här är min nyårsklänning. En enkel, a-formad klänning sydd av en blå velourkjol jag hittade på Myrorna några dagar innan jag skulle lämna Borås och symaskinen. I halsringningen och runt ärmarna har jag kantat med ett tunt guldband, och i nacken har jag en kort dragkedja. Varken färgen eller guldkanten syns så bra på bilderna, men skimrar fint i verkligheten.
På nyårsafton matchade jag med stora guldörhängen och 60-talssminkning, och på annandagen när jag också hade denna klänningen var håret fullt av glitterspray. 
 
 
att sy | |
#1 - - Mikka:

Fy satan va snygg! Typ perfekta modellen ju. Du måååste berätta hur du har gjort (vilket mönster?) För jag vill så gärna sy några liknande att fylla garderoben med :)

#2 - - Anonym:

wow vilken fin <3

Upp