glitterklänningen

Som sagt så jobbar jag inte särskilt mycket denna sommaren, vilket leder till dålig ekonomi men mycket fritid. Dock så har jag jobbat de två senaste dagarna, självklart årets varmaste dagar. En ska ju inte klaga över varken värme eller jobbpass, men nog är jag lite bitter över att ha stått i en oventilerad butik istället för att ha legat på stranden. Igår hade jag på mig syntetklänning från 60-talet, vilket var ett högst ogenomtänkt val. Syntetfibrer suger upp fukt dåligt eller inte alls, och gör att man känner sig ännu varmare och klibbigare = inte nåt vidare när det är ca 30 grader. Idag valde jag med lite mer omsorg, och tog på mig min skönaste sommarklänning som jag sydde för ett tag sen.
Inte helt hundra, men är ganska säker på att det är bomull. Väldigt behaglig att ha på sig när det är värmebölja. Modellen är ju ganska simpel, men allt glitter gör att jag älskar den. Hade egentligen tygförbud när jag köpte detta tyg, men kunde inte låta bli. Och när det handlar om glitter, ska en ju aldrig låta bli.
 
Matchade med världens skönaste frisyr - två bollar på huvudet. Mycket bättre dag på jobbet!
att sy | |
#1 - - Jennifer Palmblad:

Men åh, drömskt fint!

Svar: Tack! :)
Josefine Folkesson

Upp