sjömansklänningen

För några veckor sen var jag på Håkan-konserten på Ullevi. Jag var inte originell i mitt val av kläder, men jag kände att ska en nån gång ha sjömansklänning på en Håkan-konsert är det väl ändå när det är publikrekord?
 
Så jag sydde denna lilla klänning som jag blev jättenöjd med! Enkel modell, med bystinsnitt från midjan, med korta ärmar och dragkedja i sidan. Hade egentligen tänkt göra en halvcirkelkjol, men jag hade inte tillräckligt mycket tyg så det blev en variant med mindre vidd, men det blev jag i slutändan väldigt nöjd med.
 
Och med sjömanskragen i ryggen såklart. Denna klänning fick även vara med och fira midsommar, och i en stund av vansinnig dans råkade jag kasta mitt glas med sangria i marken, och såklart stänkte det upp rödvin på hela kjoldelen. Jag trodde den var för evigt förlorad, men jag fick bort varenda fläck!?!? Blev så glad!
 
att sy | |
#1 - - Amanda [SPONTAN]:

Nej vad söt!

Svar: Tack så mycket!
Josefine Folkesson

#2 - - lovisa:

åh nae, vilken fin! önskar jag hade tålamodet att lära mig sy...

Svar: Tack! Ja men börja! :)
Josefine Folkesson

#3 - - nathalie:

vilken charmig blogg ju!

Svar: Tack, vad snällt :)
Josefine Folkesson

#4 - - Lisette:

Fin klänning!

Svar: Tack så mycket! :)
Josefine Folkesson

#5 - - Jessica:

Så fin! Duktig du är :)

Svar: Tack så mycket!
Josefine Folkesson

#6 - - Rebecca:

Snyggt :)

Svar: Tack! :)
Josefine Folkesson

#7 - - Mikka:

Alltså du syr så hiiiiiimla fint. Hade verkligen velat se lite guider och mönster på din blogg för seriöst allt du syr vill jag göra till mig själv.
Grymt jobb, kram!

Svar: Åh, tack, vad glad jag blir! Har inte tänkt på det, men nån guide ska jag nog kunna knåpa ihop! Du får hålla utkik :) kram!
Josefine Folkesson

#8 - - Crazie - :

Fy fan vilken underbar!

Svar: Tack! :)
Josefine Folkesson

#9 - - Elin :

Hej!
Vilket tyg har du sytt klänningen i? kram

Svar: Hej! Jag är lite osäker, för det var så längesen... Tror det kan vara nån bomulls eller viskos-blandning... Men det är mjukt och skönt, men ändå lite grövre så det inte blir genomskinligt. Tror jag köpte det på furulunds i borås. Kram!
Josefine Folkesson

Upp