kimono, loppis och valvaka

I helgen blev jag så himla sjuk. Låg inne med feber och var bitter pga att det var så fantastiskt väder, och jag bara orkade ligga i min säng och titta på 10 avsnitt av Orange is the new black (obs! rekord! är långsam på serier annars). Men på lördagen, när jag mådde lite bättre, sydde jag i alla fall klart den här kimonon. Svår att fånga på bild, men gillar den jättemycket. Tyget tycker jag är helt fantastiskt. Det är från Stoff och Stil och kostade typ 70 kr metern tror jag = ganska bra pris. Tänker att jag kanske även ska göra nån slags pyjamas av det tyget, hade ju varit superfint.
 
För några år sen sydde jag en annan kimono som inte har blivit så mycket använd. Bland annat har den ganska långa ärmar vilket är jobbigt, så på denna lät jag ärmarna vara lite kortare. I sidorna satte jag fickor, så man kan ha mobilen där när man lyssnar på podcasts, och fållarna är sydda med osynliga sömmar pga har fått dille på det just nu.
 
I söndags var det megaloppis i majorna och det ville jag inte missa. Jag har en tendens att köpa en massa skit jag inte behöver när jag är på loppis, men tycker jag höll igen rätt bra i söndags ändå. Köpte några såna här blå glasflaskor som jag har letat efter länge. Nu står de i min hall med en liten kvist i.
 
Och så detta tyget, ett stort stycke för en tia. Ska bli en skjorta till Robin. 
Utöver detta hittade jag likadana vinglas som jag redan har, fem stycken för en tia, och jag tänkte att det var bra att köpa några till för de går ju sönder så lätt. Sagt och gjort, och på vägen hem slog jag sönder två av dom. 
På söndagskvällen var jag helt slut, men hade det mysigt för jag valvakade med Robin medans vi åt sushi. Blev så glad när det preliminära resultatet kom och både F! och SD låg på 7 %. Då kändes det som att det i alla fall fanns en motvikt till allt hat. Men sen, när siffrorna ändrades, F! sjönk ner och SD drog ifrån blev allt bara ett jävla antiklimax. Så jävla deppigt och frustrerande att det är inte sant.
att bo, att sy, vardag | |
#1 - - lilly:

woaaaw va fint med kimono! vill jag också sy!

Svar: Tack! Enkel sömnad också! :)
Josefine Folkesson

#2 - - Sabina:

Wow, älskar tyget! Har också snöat in mig på osynliga sömmar, så himla smart på ett plagg som inte behöver foder!

Upp