en lördag i oktober

Igår åkte Robin och jag in till stan.
 
Första stoppet var Pop boutique där jag provade denna drömklänning jag spanat in ett tag. Satt jättedåligt på mig tyvärr :( men nu i efterhand känns det ju som att jag tjänat 320 kr genom att inte köpa den, så det var ganska bra ändå.
 
Robin läste Gaffa medans jag provade.
 
Nästa stopp --> Knapp-Carlsson! Älskar att vara där inne. En tar en manuell nummerlapp och blir expiderad av personalen. Vi lämnade in tyg till knappar som ska kläs, och så köpte jag lite smågrejer.
 
När vi var klara med ärendena tittade vi på blommor på kungstorget, och gick ett varv i saluhallen. Vi konstaterade att den dagen en har en stabil inkomst bör en alltid veckohandla där. 
 
När magarna kurrade gick vi till Feskekörka och köpte mat. Robin åt strömming med potatismos och lingonsylt.
 
Jag åt varmrökt makrill med potatissallad. Så sjukt värt att äta där! Kostar som en vanlig lunch och är supergott.
 
Sen kom vi på att jag glömt min dator hemma, och jag var tvungen att skriva på ett grupparbete på kvällen så vi fick åka hem till mig och hämta den. Gick förbi här. 
När det var avklarat gick vi in på Nordstan aka Helvetet på jorden en lördag. Vi skulle nämligen handla middagsingredienser på Saigon. Det var extremt mycket folk där inne och vi blev ganska stressade, dessutom hade vi svårt att hitta det vi sökte. Men vi kom i alla fall ut därifrån med det vi ville ha, sen satte vi oss vid lilla bommens färjeläge för att vänta på båten.
 
Det visade sig att nästa båt inte gick förrän 40 minuter senare, men vi ville inte åka buss och det var ändå så skönt ute så det gjorde ingenting. Robin, som den kulturstudent han är, berättade lite om omgivningarna och så drack vi varsin kokosjuice vi köpt på Saigon. Väldigt märklig smak, och stora, sladdriga bitar av fruktkött i. Rekommenderas ej.
 
Sen till slut kom båten och vi åkte hem till Robin, och lagade nudlar med vårrullar och jordnötssås. Slut på lördag.
vardag | |
#1 - - Emma:

Fnissar varenda gång jag tänker på att båt ingår i kollektivtrafiken i Göteborg. Och att ni åker båt hem till Robin. Så tokigt!!!!

Svar: hehe det är ju helt fantastiskt!
Josefine Folkesson

Upp