julglimtar

DSC_0001
 
Kring jul och mellandagarna hamnar ju fokuset nån annanstans än här på bloggen, men jag har ändå fångat lite glimtar att visa. Såhär såg till exempel mina julklappar ut i år, alltså de jag gav bort. Papper från lagerhaus och rött garn runt. 
 
 
DSC_0016
 
Jag har klätt granen med mina syskon. Hur mysigt det än är med gran är det ändå bland det knäppaste jag vet, att ta in ett träd som barrar.
 
 
DSC_0057
 
Jag har firat lillejul med mina kompisar, som vi gör varje år. I år blev det hemma hos Fanny och Markus, med gröt och glögg och julgodis.
 
 
DSC_0061
 
Har fått julklappar ju, till exempel den här fina av Henrietta, fast vi inte skulle ge varann (men så ger vi istället varandra presenter lite då och då om vi hittar nåt den andra skulle gilla, och denna gången råkade hon hitta nåt till mig till jul). Det var boken Det växer av Julia Hansen, och så sjukt imponerande att hon är född 92 och redan har gett ut en serieroman? Blev mycket glad. tack tack!
 
 
DSC_0067
 
Och så har jag ju gett presenter, som till exempel denna skjortan som jag sydde till min pappa, och vek ihop som om den vore köpt i affär. Jag blev väldigt stolt över mönsterpassningen av rutorna, och sömnaden överlag, men det var första skjortan jag sydde till pappa och egentligen tycker jag alltid att en behöver testa sitt mönster nån gång innan det blir riktigt bra. Den passar bra och pappa blev jätteglad, men till nästa gång ska jag göra ärmarna lite kortare och placera översta knappen 2 cm längre ner. Tror kanske egentligen att det mest är jag som tänker på det, men när en sytt något själv blir en ofta sjukt petig med detaljer.
 
vardag | |
#1 - - Anna Astrid:

Blir så himla imponerad och inspirerad när någon syr så fint!

Svar: åh tack <3
Josefine Folkesson

#2 - - chrissy:

men guuud så snygg skjortan är!! ser så så så proffsig ut maj gad. och lagerhaus-pappret, dör cirka det finaste ever wow

Svar: åh tack så mycket! ja jag vet, så himla fint är det! :O
Josefine Folkesson

#3 - - ISA:

gudars vilken skjorta!! hade aldrig tippat den var hemma snickrad ;)

Svar: vad kul att höra, tack!
Josefine Folkesson

Upp