midsommarklänningen

DSC_0086
I fredags, alltså på midsommaraftonen, premiäranvände jag denna klänningen som jag sydde för ett tag sen. 
 
DSC_0084
Tyget kommer från Stoff och stil, men jag tycker det ser 60-taligt ut. Klänningsmönstret har jag inte gjort själv denna gång, utan det är twiggy-klänningen från Famous Frocks. Dock la jag till ärmar på denna, men jag har även gjort en ärmlös. Jag gillar detta mönstret jättemycket! Ganska snabbsytt, fint och skönt. 
 
DSC_0093
På midsommar matchades den ju med blommor i håret, men såhär några dagar i efterhand blev det utan. Vi firade nämligen midsommar hos mig och det var fullt hus (lägenhet) hela dagen, och inga kort blev tagna. Men vi hade en väldigt lyckad dag, med glutenfri, laktosfri och vegetarisk buffé, balkonghäng, musikquiz och bubbel. Hoppas ni också hade en fin dag!
att ha på sig, att sy | |
#1 - - ISA:

men duuu, fin tjej plus fin klänning!

#2 - - Sabina:

Alltså, dina klänningar är alltid så himla fint detaljerade! Knäppningen är galet fin!

Upp