den veckade kjolen

Vääääldigt länge har jag tänkt sy en sånhär veckad liten kjol, men skjutit på det för jag fick för mig att det var så himla svårt. För nån vecka sen tog jag tag i det, och det visade sig att det visst inte var så svårt alls, bara lite pilligt, men sånt gillar ju jag. Tyget är polyester och det passar bra till denna typen av kjol, eftersom att man då kan fixera vecken så att de håller. Se bara till att inte ha strykjärnet för varmt för då kan tyget smälta! Och stryk från avigsidan, annars blir det såna där fula märken som jag råkade få på ett och annat ställe... Nåja, ingen större skada skedd!
 
Såhär ser den lilla kjolen ut på. Mycket nöjd med denna skapelse! Skön är den också, och passar till prick allt i min garderob. Tyget fick jag av en arbetsgivare en gång, dragkedjan återanvände jag från ett gammalt projekt och knappen hittade jag hemma, så den kostade mig alltså nästan ingenting. 
 
Går finfint att matcha med exempelvis hemmasydd polo och vita strumpbyxor. Vill ni läsa nästan exakt hur jag gjorde kjolen kan ni kolla på Lilys blogg, för ungefär samtidigt som den var klar bloggade hon om sin likadana kjol. Timing. 
 
Denna veckan har jag en massa vänner som är och hälsar på (världens bästa grej) och nu ska vi på fotoutställning innan det blir halloumiburgare och rödvin. Ha en fin helg hörrni! 
att ha på sig, att sy | |
#1 - - Daniella 🌙:

gud vad duktig du är. önskar att jag kunde sy.

Svar: Tack! Ja, men börja med nåt litet, en lär sig snabbt!
Josefine Folkesson

#2 - - Sabina:

Så fin och passar allt i garderobsväg! Så fin och välgjord, vill ha en bums!

Svar: Tack!
Josefine Folkesson

Upp