bytt är bytt

DSC_0098
 
 Här ska ni få ett tips av mig: byt grejer med varandra! Så bra när något en tröttnat på kan få nytt liv hos någon annan, och en i utbyte får något att själv bli kär i. På sistone har jag gjort några riktigt bra byten, och det första är klänningen ovan. Min lillasyster fick den av sin kompis, som fått den av sin mamma som ärvt den av sin mamma. Bella ville egentligen ha den men ville då få den omsydd till kjol, vilket jag tyckte var så jäkla synd på denna 60-talsdröm. Så istället fick jag den, och Bella fick en klänning av mig som jag köpt på loppis men inte trivdes i. Så bra byte! Ska ta in denna lite i axlarna och korta av den så att den passar mig bättre, sen ska den användas hela hösten.
 
 
DSC_0124
 
Henrietta fick en höstkappa jag tröttnat på, och i utbyte fick jag denna kappan som jag velat ha ända sen hon köpte den. Så lämpligt att hon tröttnat på den nu då. Egentligen är jag inget stort fan av djurmönstrat, men har en svaghet för just leopardmönstrade kappor i 60-talsstil.
 
 
DSC_0001
 
Exakt det här hade jag på mig när en tjej i min klass sa att jag såg ut som en karaktär ur en Wes Anderson-film = finaste komplimangen jag kan tänka mig. 
 
 
DSC_0104
 
Av Henrietta fick jag också denna kameraväskan som hon hittade när hon rensade i sitt gamla rum. Den är liksom hård i väggarna, så att kameran kan förvaras tryggt däri. Finare än alla svarta, tråkiga standardmodeller.
 
 
DSC_0117
 
Med senapsgult manchester-foder och guldspännen. Så bra grejer alltihop, och det har inte kostat mig något alls, förutom lite avlagda kläder som nu glädjer Bella och Henri. Dagens tips!
att ha på sig | |
#1 - - Hanna:

klänningen är ju drömmen

#2 - - Angelie:

Skulle inte du kunna visa i "veckans sömnadstips" hur man gör när man tar in axlarna på ett plagg? :) Tack för en inspirerande blogg! Jag har fått mycket sömnadsinspiration av dig.

#3 - - chrissy:

fifanken vilken drömsk outfit + väskan!!

Upp