Barcelona - del ett

DSC_0009I mitten av juni åkte jag och min lillasyster till Barcelona. Jag hade haft några superintensiva veckor, med examensarbetsångest och jobbångest och framtidsångest och magproblem som jag trodde var en inflammerad blindtarm men som - surprise - visade sig bero på stress var det så himla skönt att komma iväg och bara ta det lugnt några dagar.
  
DSC_0023
DSC_0022
Första kvällen gick vi till El raval för att dricka sangria och äta tapas. Jag älskar verkligen sangria, så mycket semester över det.
 
DSC_0014Precis intill restaurangen stod den här katten, som vi när vi kom hem fick reda på räknas som en av sevärdheterna. 
  
DSC_0011Fotade lite såklart.
 
DSC_0043
Andra dagen började som även de resterande dagarna skulle komma att göra - med en rejäl frukost och sen några timmar vid poolen. Så jäkla lyxigt att hotellet hade pool. Men framåt eftermiddagen var det dags att lämna hotellet.
 
DSC_0031
Vi började med att gå till La boqueria och köpa färsk juice och frukt. 
 
DSC_0056 DSC_0044Sen gick vi runt i diverse affärer, varav den mysigaste var denna lilla vintagebutik i el raval som hette "Lullaby". Ägaren hade själv målat bilderna på väggarna, och lät oss fota därinne trots att det stod lappar om fotoförbud.
  
DSC_0049Bella provade en sjömans-jumpsuit och jag hittade en fantastisk skinnväska från 60-talet, men den saknade tyvärr axelband och vi gick båda tomhänta därifrån.
 
På kvällen åt vi äcklig paella (vad är grejen med att folk alltid envisas med att blanda ner massa ärtor och morötter i allt som är vegetariskt), men drack enliters-sangria så vi blev mätta ändå.
 
att resa | |
#1 - - joré:

men åh, så himla fint!!! verkar som om ni hade det fantastiskt, minus paellan </33 (undrar med vad grejen med det är???)

Upp