paisley-skjortan

DSC_0552
Jag har sytt en ny skjorta! Eller egentligen sydde jag den i våras, och den blev på något sätt en förlaga till sew along-blusen, för den har ungefär samma passform och liknande detaljer med 70-talskragen och ärmsprunden.
 
DSC_0555
DSC_0556Jag tycker det här tyget är så himla fint, och skjortan är faktiskt det andra plagget jag syr i detta tyg. Förra året sydde jag en klänning som krympte, och började då istället fundera på en skjorta. Problemet var att jag inte använder skjorta särskilt ofta, och det är också anledningen till att denna mest hängt i garderoben. Jag tycker verkligen den är fin, men det blir så sällan av att jag tänker på att använda den. Så himla tråkigt att jag nu sytt två inte så välanvända plagg i detta tyg, men det kan ju också komma en dag när skjorta blir min nya grej och då har jag kvar den här. Men trots att jag inte använt den så mycket som den förtjänar är det ett plagg jag tycker mycket om.
 
Blir du sugen på att sy en skjorta? Det är inte för sent att hänga på sew alongen! 
 
att sy | |
#1 - - Linnéa:

Åh vilket vackert tyg!! Och vilken fin skjorta!!

#2 - - Ellen Lindberg:

Så himla, himla fin! <3

Upp