sommarlistan

Brännö

mina planer för sommaren: 
Jag ska mest vara i stockholm och jobba, men ska även ha min första betalda semester! Så lyxigt att jag dör. Jag har tagit ledigt i 2 veckor, för att även kunna ta ut semester i höst och kanske åka iväg nånstans. 
Under semestern ska jag åka ner till malmö, hälsa på kompisar, och sen mest vara i mina föräldrars stuga på västkusten. Ser så extremt mycket fram emot det. 

bästa sommarstället:
Mamma och pappas stuga, som ligger precis vid havet. 

DSC_0086
här badar jag helst:
Absolut i havet. Jag är inte så mycket för pool eller sjö. Saltvatten ska det vara.
 

hur länge ska du vara ledig?
2 veckor. Förra sommaren var jag knappt ledig alls, så det känns ändå välidigt lyxigt!

Brännö

vad ser du fram emot mest?
Att ligga i mina föräldrars trädgård och läsa en bok, bada i havet, äta jordgubbar och grillat, klappa hundarna, dricka bubbel med kompisar på midsommar, gå på utomhusbio, åka till rosendals trädgårdar och skärgården.

vad vill du köpa inför sommaren?
Jag köpte nya sommarskor för nån vecka sen. Men kanske en ny bikini?

vad kommer du äta i sommar?
Grillat! Jordgubbar! Färskpotatis! Glass!

Barcelona

vad kommer du dricka?
Sangria, mimosa, flädersaft, kolsyrat vatten, iskaffe. 

vad kommer du ha på dig?
Mest kjolar, klänningar och träklackar. Men jag har också köpt världens bästa byxdress! Och är väldigt sugen på att sy en också.

vad kommer du lyssna på?
Sommar i P1. Jag brukar lyssna på alla avsnitt, på morgonen när jag gör mig i ordning. Det värsta som finns är när det slutar sändas, då vet man att sommaren är över.

DSC_0036

favoritsommardoft:
När man går förbi en stor syrenbuske och känner att det doftar sommar. Eller när man går i stan på kvällen, och det luktar solvarm asfalt och lite rök, och det luktar utomlands. 

hur kommer du göra dig illa?
Säker genom att snubbla och slå sönder mina knän. Hoppas inte.

vad oroar du dig för?
Att sommaren ska gå för fort, och att jag inte ska hinna göra massa roliga saker. 

DSC_0050

den ultimata sommardagen:
Att vakna upp i stugan, det är fint väder men man har blivit lite trött på att bara ligga på stranden. Så vi äter frukost på altanen med färska jordgubbar och mjölk, och efter en långsam morgon åker vi på en utflykt nånstans, kanske stannar till vid en loppis och köper något för nästan inga pengar alls. Sen äter vi lunch på något mysigt ställe ute på landet, köper med oss färska, nyskördade grönsaker från en lada, och åker hem igen. På eftermiddagen tar vi ett dopp, och på kvällen äter vi grillat, dricker rosévin, och det blir inte kallt fast vi sitter på altanen.

hur kommer du minnas din sommar sedan i september?
Förhoppningsvis som lugn och skön, men med massa roliga inslag. Och förhoppningsvis kommer september vara så pass fin och varm så det inte känns som att sommaren är slut.

vardag | |
#1 - - Ellen:

så fint att få läsa dina svar på den här listan. sommarlistor <3

Upp