Sypeppen Maj 2017: minikjol i fuskmocka

DSC_0047Hur många svarta kjolar är det egentligen rimligt att äga? I alla fall runt 5-6 stycken tycker jag! Särskilt om man har en tendens att ha på sig det minst 4 dagar i veckan. 
 
DSC_0031Jag tyckte att det saknades en svart kjol i fuskmocka i min garderob, och sydde mig en sån. Mönstret är samma som jag använder till nästan alla mina kjolar, men denna gång med våder och knappar framtill.
  
DSC_0053Tyget kommer från Ohlssons tyger, och för att markera våderna ännu mer har jag sytt stickningar i extra grov tråd. Jag är nöjd med nästan allt med den här kjolen, det enda jag skulle önska är att tyget var lite mjukare, och inte fick så mycket skrynklor när man suttit ner ett tag. Jag önskar också att jag testat knapp-placeringen lite nogare innan jag sydde knapphålen. Men men, skulle ändå säga att det är småsaker.
 
DSC_0033Hur går det med era sypepps-bidrag? Ni glömmer väl inte att det är Fredrika som håller i sypeppen i maj? Kom direkt till insamlingsinlägget genom att trycka på badgen i menyn på högra sidan.

Sypeppen är ett initiativ som drivs av Sew it yourself - din syjunta på nätet. Här får du möjlighet att visa upp dina alster, ha nördiga konversationer om textilt skapande och rådfråga när du behöver hjälp. Syftet med sypeppen är att inspireras och skapa tillsammans. 
 
 
att sy, sypeppen | |
#1 - - Ellen:

så himla fin! en fråga: är detta från ett mönster du målat själv - eller har du tips på ett bra grundmönster för just a-linjekjol?

Svar: tack! tyvärr har jag inga tips på mönster, eftersom jag gör de flesta själv, så även med denna kjolen. hoppas du hittar nåt!
Josefine Folkesson

#2 - - Linnéa:

Vilken fin kjol! Är mönstret något du hittat på själv?

Svar: Tack så mycket! Ja, mönstret har jag ritat själv :)
Josefine Folkesson

Upp