Sypeppen Oktober 2017: manschesterkjolen

DSC_0622Jaha vad har vi här då? Ännu en svart kjol? Ja, men den första i bredspårig manchester, och en sån måste en ju ha!
 
DSC_0628Egentligen hade jag tänkt att jeansen jag håller på att sy skulle bli mitt sypeppsbidrag i oktober, men de är inte riktigt klara än. Istället tog jag mig an det sista på den här kjolen, som faktiskt var ett så kallat UFO. Jag började sy den i slutet av sommaren, men tröttnade eftersom jag tyckte den blev för vippig. Men när det nu krisade lite med sypeppsbidrag bestämde jag mig ändå för att fålla, sy knapphål och sy fast knappar. Och nu gillar jag den faktiskt ändå! Tänk vad bra att sypeppen finns.
 
DSC_0659Det är ju nästintill omöjligt att fota detaljer på svart, men här kan man ana de rejäla utanpåfickorna av den här modellen som jag sytt fast med dubbla stickningar. Jag har dessutom sytt på hällor i midjan, så att jag kan ha ett skärp till. 
 
DSC_0630Tyget köpte jag på Ohlssons tyger. Jag tror att det fanns i en orangebrun nyans också, som jag tänker skulle vara mycket fin som en klänning. Kanske en till Cleo? Eller en något a-formad ärmlös, som man kan ha en svart polotröja under? Vi får väl se. Jag har hur som helst tygstopp just nu, men när jeansen är klara tänker jag att jag kan få köpa ett nytt tyg. Kanske.
 
Glöm inte att skicka in era bidrag senast den 25/10, länk till insamlingsinlägg hittar ni i menyraden till höger!

Sypeppen är ett initiativ som drivs av Sew it yourself - din syjunta på nätet. Här får du möjlighet att visa upp dina alster, ha nördiga konversationer om textilt skapande och rådfråga när du behöver hjälp. Syftet med sypeppen är att inspireras och skapa tillsammans. 
 
 
sypeppen | |
#1 - - Alicia:

Den är heeeelt perfekt! Den här skulle jag önska mönster på! <3

Svar: Men åh, tack! Mönstret är hemmasnickrat, men jag ska se vad jag kan göra <3
Josefine Folkesson

#2 - - Daniella:

åh vad fin den var!

Svar: Tack så mycket!
Josefine Folkesson

#3 - - Linnéa:

Åh vad snygg!! Verkligen ursnyggt med den röda blusen till <3 Blev lite sugen på att sy en kjol i manchester, men har inte hittat någon snygg nyans som jag gillar än ;P

Svar: Tack! Det brukar finnas massor av manschester på stoff och stil, kolla där om du inte redan gjort det :)
Josefine Folkesson

#4 - - Victoria:

Jättehäftig! Ser så där härligt 60-talig ut :3

Svar: Tack! Jag håller med, jag älskar den!
Josefine Folkesson

Upp