En sparkdräkt till Elliot

För 3 veckor sen blev Robin farbror till en liten, liten pojke som heter Elliot. I helgen åkte vi ner till Malmö för att hälsa på det lilla barnet och hans föräldrar. Vi köpte den illustrerade utgåvan av Harry Potter och de vises sten till honom (som är så fin, jag vill nästan ha den själv), men så ville jag såklart göra nåt litet plagg också. Så det blev en virkad liten body! Det här är förresten mitt bidrag till månadens sypepp
 
DSC_0155Mönstret hittade jag här, och jag tyckte det var väldigt bra och enkelt att följa. Jag gjorde den minsta storleken, 0-3 månader, men förlängde den lite för att kunna göra knäppningen i grenen. Jag är lite rädd att den blev för himla liten, och vi hann tyvärr inte testa den på honom men virkat töjer ju sig rätt mycket så jag hoppas den passar ett litet tag i alla fall.
 
DSC_0160
Jag använde ett senapsgult bomullsgarn från Stoff och Stil som jag hade hemma, och det gick åt lite mindre än ett nystan för den minsta storleken. Knapparna hade jag också liggande i en låda, så kostnaden för denna bodyn blev 0 kr, och tidsmässigt en tågresa mellan Stockholm och Göteborg. Den var väldigt rolig att virka, och nu är jag jättesugen på att virka något mer. 
 

 
Sypeppen är ett initiativ som drivs av Sew it yourself - din syjunta på nätet. Här får du möjlighet att visa upp dina alster, ha nördiga konversationer om textilt skapande och rådfråga när du behöver hjälp. Syftet med sypeppen är att inspireras och skapa tillsammans. För mer info, tryck här.
 
 
sypeppen | |
#1 - - Ellen:

åh, så himla fin!

#2 - - Linnéa:

Så söt! Träknapparna är väldigt fina till det gula garnet ^^

#3 - - Alicia:

Såå fint litet plagg och vilka fina bilder! Träknapparna blev verkligen pricken över i <3

Upp