Stockholm blir aldrig min stad

Mars 15
DSC_0081
DSC_0342I snart två år har jag bott i Stockholm. Det skulle vara två månaders praktik, men sen fick jag jobb och stannade kvar. Jag har haft mitt första mönsterkonstruktörs-jobb, lärt känna fantastiska människor, testat hippa frukostställen på söder och förstått hur jag åker för att ta mig till olika platser. Jag har bott på Söder, i Alvik och på lilla essingen. Inneboende och i andra hand. Och det har varit roligt att testa på stockholm. Men det är inte här jag vill vara.
Och nu är det bestämt: jag har sagt upp mig och fått nytt jobb, och i slutet av mars flyttar jag tillbaka hem till Göteborg igen. Äntligen ska jag och Robin få bo tillsammans. Äntligen ska jag bo på bara ett ställe, och äntligen ska jag sluta åka 3,5 timmars tåg varje fredag och söndag. Det ska bli så jävla skönt! 
Mitt nya jobb blir som mönsterassistent på Grolls, där jag ska jobba med arbetskläder. Det ska bli så spännande, och jag kommer lära mig så himla himla mycket. Har aldrig längtat mer efter våren.
 
vardag | |
#1 - - Ellen:

åh, vilken resa! ser så mycket fram emot att hänga med på den genom bloggen <3 heja!

#2 - - Linnéa:

Välkommen tillbaka :)

Svar: Tack! :)
Josefine Folkesson

Upp