Sybingo 2018: paketöppning

I samarbete med TygverketJanome Scandinavia och Go recreate.
 
DSC_0010Förra veckan fick jag hem två väldigt roliga paket. Det första var från tygverket 
 
 
DSC_0016Alltid pirrigt att öppna och öppna påsen och få se tyget i verkligheten!
 
DSC_0022Tyget som jag fått från tygverket, i samband med sybingon, är Libertys "Lolly Tana" i mörkbrunt. Det är 100 % långfibrig bomull, som är supermjukt, tunt och härligt. Jag har sytt i lite andra liberty-tyger innan, och det håller hög kvalitet och är, som de flesta bomullstyger, väldigt enkla att sy i. Jag tycker det här mönstret är så fint! Snart kommer det bli en sommarklänning, och jag kommer fixa lite tutorials till er.
 
Vill ni också sy en härlig sommarklänning, kolla in Tygverkets utbud av Liberty. Hela sommaren har du 10 % rabatt på hela tygverkets sortiment när du anger koden "sybingo18". 
  
DSC_0029Det andra paketet var svintungt att bära hem, men minst lika roligt som föregående. Det innehöll nämligen en Janome Decor Computer 6030, som jag har fått låna under sommaren. 
 
DSC_0033Jag har testat maskinen litegrann, och jag gillar den verkligen. Den är ganska liten, vilket är skönt på många sätt, och känns väldigt användarvänlig med sina stora knappar och enkla instruktionsbok. Jag kommer skriva mer om den under sommaren. Glöm inte att den personen som kryssar flest rutor i sommar har chans att vinna symaskinen Easy Jeans 1800 från Janome.
Dessutom får du under hela sommaren (vid ett tillfälle) 15% rabatt på alla saxar från KAI när du anger koden: SYBINGO18 på Janomes hemsida. Jag har själv en sax från Kai, som jag fick i julklapp för några år sen. Jag har, på riktigt, aldrig testat en bättre sax. Den skär genom alla tyger hur lätt som helst, och är inte lika tung och otymplig som klassiska skräddarsaxar. Jag tycker att alla som är på jakt efter en ny sax ska ta tillfället i akt och investera i en riktig kvalitetssax. 
 
Vill du veta mer om årets sybingo? Klicka på bilden ovan!
 
 
Sew it yourself | |
Upp