nytt grönt

DSC_0014
När jag kom tillbaka till Göteborg efter julledigheten såg mina avocadoplantor ut såhär ↑. Det är nästan ett år sen jag satte kärnorna i vatten och väntade på skott, och nu hade de blivit stora och fina, men så torkade de totalt :( Så himla tråkigt.
 
DSC_0024
Eftersom det blir så deppigt utan växter köpte jag samma dag lite nya, bland annat ett litet träd som nu står på avocadosarnas plats i fönstret.
 
DSC_0019
En ny succulent att ha i glasburkarna på bordet, eftersom att en av dom också dött. 
 
DSC_0068
Till sovrummet köpte jag en sånhär bladväxt som jag inte vet vad den heter. Har tänkt skaffa en sån länge, tycker de är så fina. Bredvid den står aloe veran som jag haft sen jag flyttade in, alltså snart två år. Tips på tålig växt!
 
DSC_0060Sen i helgen var det ju tulpanens dag och då alltså extrapris på tulpaner på Ica. Jag älskar att ha tulpaner hemma, känns som värsta lyxgrejen. Den andra blomman är elefantörat som jag bytte mig till förra året. Den har blivit så stor och jag har redan tagit sticklingar av den tre gånger. Och alltså kolla vad fotogenisk denna katten är, så fort jag tar fram kameran poserar hen <3 Och jag vet att tulpaner är giftiga för katter, så jag håller koll såklart :))
vardag | |
#1 - - LisaMarie:

Sjukt fotogenisk katt ja! :) Riktigt posar-face :p Trist med blommorna, det hände mig med över helgerna :( Jag blir så ledsen för det känns som att man svikit dem :( Fina växter har du nu iaf, den där bladväxten har jag också haft en gång i tiden, ser ut som en liten palm :)

#2 - - lovisa:

taaaaylor <3

#3 - - Alicia:

Ååh vad ledsamt med avokadoplantorna. De återhämtade sig inte? Jag har en kärna på tork nu som jag längtar efter att sätta i jord och hoppas ska växa! Men då ska jag minnas att vattna den.

Svar: Nej tyvärr inte, de var helt snustorra :( men så var de ju också utan vatten i nästan tre veckor, det var ju lite dumt. jag ska också snart försöka få rot på några kärnor så att jag kan ha avokadoplantor igen, de är ju så fina!
Josefine Folkesson

Upp