Den prickiga midi-kjolen

DSC_0137
Har jag helt slutat sy andra plagg än kjolar? Det ser så ut, för tre av de senaste plaggen jag sytt har varit just kjolar. Men efter att jag sydde den här kjolen insåg jag hur otroligt härligt det är med lite längre, fladdriga kjolar. När jag var på Gårda textil för ett tag sen hade de flera krinklade, prickiga viskos-tyger i sitt sortiment, och då insåg jag att jag verkligen "behövde" en till kjol i den modellen.
  
DSC_0155Den här hoppade före allt annat i min sömnadskö, men så tog den också bara en kväll att sy. Denna gången struntade jag i extra detaljer, jag ville bara ha en enkel kjol. Vilket var tur, för jag köpte den sista biten tyg, och jag fick verkligen skarva för att få det att räcka. Det hade inte gått att få tyget att räcka till fickor.
  
DSC_0134Modellen är superenkel, och består av 6 våder + en linning. Jag har satt ett dolt blixtlås i sidan, och en knapp i linningen. Den här kjolen har redan blivit så älskad, jag hade på riktigt på mig den varenda dag på way out west (både till t-shirt och polotröja), samt flera av dagarna i Lissabon. Till nästa sommar kommer jag säkert sy en till, för än är jag inte trött på fladdriga kjolar. 
 
att sy | |
#1 - - Sofia Karlsson:

Guuud så fin! Är den sydd på samma sätt som kjolen du länkade till?

Svar: Tack! Nä, den här är lite annorlunda i modellen - utan fickor och knappar, mer utställd och mindre rynkad :)
Josefine Folkesson

#2 - - bylijo.se:

Kul med vägprojekt som går fort. Jag hoppas också få ihop en kjol snart. Jag köpte tyg till en kjol i går på syfestivalen i Göteborg. Det kommer bli en omlottkjol med volang.

#3 - - Liselotte Johansson:

Fin klänning och kjol.

Upp