3 saker jag vill sy: sommar

I februari listade jag 3 saker jag ville sy inför våren, och nu är det dags igen. Fast inför sommaren då, såklart. 
 
 ✂ Tunna byxor
Jag vill ha ett par sköna, tunna byxor som man kan ha på sig varje dag. Jag har köpt ett väldigt härligt viskostyg från Gårda textil, och tänkte använda samma mönster som till dessa byxor, men med lite små justeringar. Jag tror de ska vara hellånga, men när jag såg den här bilden blev jag även lite sugen på culottes-varianten...
 
✂ Längre kjolar
Varje sommar tänker jag att jag borde ha någon lite längre kjol, istället för mina minikorta som kan kännas lite väl korta att vara barbent i när jag är på jobbet. I år är det ju dessutom supertrendigt med längre kjolar, så jag är väldigt sugen på några stycken. Det kommer i alla fall bli en svart (i samma viskostyg som byxorna), men kanske någon mer också. En prickig var ju väldigt fint...
 
✂ Bröllopsoutfit
I sommar gifter sig en av mina kompisar, och då vill jag ha på mig något jättefint såklart! Jag provade denna byxdressen på monki förra veckan och jag älskade den. Jag har ett chiffongtyg hemma i ungefär samma nyans, och planen just nu är att sy en byxdress som är liknande denna, men lite mer fancy. 
 
Bonus:
Det som hänger kvar av det jag ville sy under våren är manchesterjackan. Jag har kommit en bit på den, men den är inte klar än. Förhoppningsvis blir den det snart, men just nu har jag ungefär 17 andra saker jag också väldigt gärna vill sy!
 
att sy | |
#1 - - Ellen:

ser så mycket fram emot att se vad du syr i sommar! det är så inspirerande och kickar ofta igång peppet i mig. jag skulle också vilja sy en längre kjol!

#2 - - Alicia :

Så inspirerande att få ta del av! Jag är också HEMSKT sugen på att sy byxdressar och letar mönster på Tradera lite till och från. Kanske dags att investera i nåt nyproducerat för att få komma igång!

Svar: Tack! men du, jag såg att det finns gratis PDF-mönster på en fin byxdress, det kanske kan vara nåt? Här är länk:http://peppermintmag.com/sewing-school/jumpsuit/
Josefine Folkesson

#3 - - Anonym:

Jag har länge tänkt att sy en byxdress men inte kommit till skott. Den här sommaren kanske det blir av.

Upp