sew along del 6: färdiga plagg

 
Det här är den sjätte delen i min och Fredrikas sew along! Jag kommer sy en kjol med nedsydda veck, och Fredrika kommer sy en med efterveck. Båda kjolarna kommer ha linning, knapp, dolt blixtlås och osynlig fållsöm. Klicka här för att se bilder på de olika kjolarna. Med oss i sew alongen är även SaraAmanda och Sabina.
 
Har du missat tidigare delar i sew alongen kan du scrolla till slutet av detta inlägg, där hittar du länkar till alla föregående inlägg.
 
DSC_0291
 
DSC_0217
 
12218188_10206189676039834_1485415723_o
 
12214412_10206189676279840_294884109_o
 
Idag är det alltså inte något nytt steg i sömnaden som presenteras, utan idag vill vi bara berätta att kjolarna är klara! Vissa av er har kanske sytt på i samma takt som vi, och några har säkert en bit kvar innan kjolen är klar. Fram till den 10:e januari kan ni skicka bilder eller blogglänkar på era kjolar till oss, så gör vi sen ett samlingsinlägg. Bilder och länkar mejlar ni till någon av oss: [email protected] eller [email protected]. Det går också bra att kommentera med länkar i det här inlägget.
 
Lycka till med resten av sömnaden nu, så hoppas vi att det snart ramlar in mejl med veckade kjolar!
 

sew along | |
#1 - - Amanda Jonsson:

MEN så fin din blev. jag är inte klar med min än pga allt flyttstök men kommer hinna före 10 januari i alla fall. kram på dig. <3

Svar: Tack så mycket! Åh heja dig, lycka till! Kram <3
Josefine Folkesson

#2 - - Anna Astrid:

Din kjol blev sååååå himla fin! Ska nog försöka sy mig en egen. <3

Svar: Tack! Åh ja men gör det!
Josefine Folkesson

Upp