Den randiga UFO-toppen

DSC_0107När jag visade upp min ufo-hög för några veckor sen fanns där en påbörjad klänning som hade legat undangömd i garderoben i kanske... 4 år? Jag trodde ärligt talat att detta projektet skulle hamna i textilåtervinningen, men jag ville ändå ge det en sista chans. Och det var himla bra, för det gick ju att rädda ändå!
 
DSC_0113 Istället för att behålla den som en klänning kortade jag av ca 30 cm, och det blev en topp istället. Det funkar så mycket bättre! Tyget är något syntetmaterial som jag har för mig att jag köpte på stoff och stil, i en av deras stuvhögar. Jag såg förresten att & other stories just nu har en topp i nästan exakt samma tyg, så jag är uppenbarligen helt rätt i tid med den här!
 
DSC_0111Byxorna jag har på mig är förresten manchesterbyxorna jag tog in i midjan, också under ufo-månaden. 
Exakt denna outfiten var jag ute och dansade i i lördags. Alltid härligt att dansa i plagg med trumpetärmar. 
 
Det här blir, tillsammans med kjolen och t-shirten från det här inlägget, mina bidrag till sypeppen i mars. Har ni blivit klara med några ufon denna månaden? Glöm inte att söndag är sista dagen att skicka in era bidrag, denna gången hos Fredrika.

Sypeppen är ett initiativ som drivs av Sew it yourself - din syjunta på nätet. Här får du möjlighet att visa upp dina alster, ha nördiga konversationer om textilt skapande och rådfråga när du behöver hjälp. Syftet med sypeppen är att inspireras och skapa tillsammans. 
 
 
sypeppen | |
#1 - - Linnéa:

Så snygg! Du gjorde helt rätt att göra om den till en tröja :D

Svar: Tack! Eller hur, blev mycket bättre än en klänning :)
Josefine Folkesson

Upp