UFO-uppdatering vecka 4: sammanfattning

Idag är sista dagen att skicka in ufo-bidragen till Fredrika. Därför tänkte jag också avsluta ufo-månaden genom att sammanfatta hur det har gått med mina projekt.
Skicka in era bidrag till Fredrika genom att kommentera med en länk i det här inlägget
 
DSC_0004-01 Manchesterbyxorna som var för stora har jag tagit in i midjan
✓ Den röda klänningen har axelband som sitter fast, och är lite kortare än innan
✓ Pyjamasskjortan har fått tillbaka den tappade knappen 
Här kan du läsa mer om de här tre plaggen. 
 
DSC_0008-01
✓ Den gula sammetskjolen är äntligen klar!
✓ Den svarta, påbörjade klänningen blev en topp istället.
✓ Dessutom hittade jag ytterligare ett ufo, som blev en randig t-shirt.
 
✗ Det halvsydda paisley-setet har jag börjat ta mig an. Det var en topp och ett par shorts som var halvklara, men jag insåg att jag hellre ville göra en shortsdress av det här. Så jag har börjat sprätta upp, ta bort blixtlås och gjort en plan. Den är långt ifrån färdig, men förhoppningsvis blir den klar till sommaren. 
✗ Jag kom på varför de påbörjade trosorna bara var påbörjade, och det är för att jag saknar trosresår i rätt färg. Det ska jag köpa, och sen ska dom bli klara.
✗ Den klippta tröjan sydde jag faktiskt ihop, men jag hatar den. Det ribbade tyget är så himla otacksamt att sy i, det blir helt enkelt inte fint. Den har hamnat i textilåtervinningen.
✗ Den slaktade, glittriga klänningen har jag inte hunnit med. Jag ska ta tag i den snart och se om den går att rädda, annars blir det textilåtervinningen för den också.
 
DSC_0026-01
✓ Ugnsvanten är upprepad, och det kan bli något roligare av det garnet.
✗ Den påbörjade toppen har jag inte bestämt mig för om jag ska repa upp eller försöka fixa. Den får ligga på is ett litet tag till.
✗ Och, som väntat, har jag inte ordnat koftan än. Jag tänker att det kanske får bli ett höstprojekt, jag är rätt osugen på att sitta och pilla med ullgarn just nu. 
 
Allt som allt är jag väldigt nöjd med ufo-månaden. Jag har fått lite överblick på vad jag har för påbörjade projekt, och blivit klar med det jag var mest sugen på. Nu ska jag försöka att inte skapa fler ufon som hamnar i en bortglömd låda, det är ju så skönt att bli klar med saker!
 
Alla UFO-relaterade inlägg hittar ni här:
- UFO-uppdatering vecka 1: sätta igång
- UFO-uppdatering vecka 2: lagat från garderoben och påbörjade plagg
- UFO-uppdatering vecka 3: en kjol och en t-shirt
- Den randiga UFO-toppen
 

Sypeppen är ett initiativ som drivs av Sew it yourself - din syjunta på nätet. Här får du möjlighet att visa upp dina alster, ha nördiga konversationer om textilt skapande och rådfråga när du behöver hjälp. Syftet med sypeppen är att inspireras och skapa tillsammans. 
 
 
sypeppen | |
#1 - - Julia:

vad du har hunnit med mycket! Är verkligen en bra känsla när man får färdigställt ufon. Själv fick jag klart ett projekt i sista stund, så nu kan jag var med i sypeppen för första gången :D

Svar: Jaa, det är så himla skönt, särskilt när det blir bra! Kul, välkommen till sypeppen :)
Josefine Folkesson

#2 - - Linnéa:

Jisses vad mycket du hunnit med! Hann knappt med att göra klart två projekt xD

Svar: Ja, men vissa projekt gick ju jättesnabbt. Men bra jobbat!
Josefine Folkesson

Upp